Álláskeresési technikák
Álláskeresés a gyakorlatban- álláskeresési csatornákról bővebben
Álláskeresés megkezdésével számos internetes csatornán és hagyományosnak mondható kapcsolati rendszereken keresztül van lehetőségünk elérni a potenciális munkaadókat. Céljaink megfelelő ismeretével és a megfelelő álláskeresési praktikák alkalmazásával könnyebben átláthatjuk az álláskeresési csatornák labirintus rendszerét.
Álláskeresés előtt vár néhány kérdés ránk: milyen szakmai kihívásokkal szeretnénk szembe kerülni, milyen biztos jövedelmet szeretnénk megélhetésünk biztosítására, vagy helyileg hol akarunk dolgozni, mennyire vagy mobilhelyzetben. Az álláskeresési útvonal még pontosabb kijelöléséhez olyan céglistát állítunk össze, ahová azokat a munkáltatókat soroljuk fel, ahol szívesen dolgoznánk. Ehhez persze fontos tudnunk, milyen munkával töltenénk el szívesen mindennapjainkat, és hogy ehhez képest mik az erősségeink, a gyengeségeink, és mik a lehetőségeink. És persze nem árt, ha tisztában vagyunk azzal, hogy mik a rövid-, a közép- és hosszú távú céljaink.
A tanfolyam alatt megismerkedünk a karrier portálokkal, a vállalati karrier oldalakkal, a fejvadászcégekkel, és ha csak off-line üzemmódban működünk, akkor az újsághirdetésekkel, az álláshirdetések fajtáival, az állásbörzék nyújtotta lehetőségekkel, a munkaügyi központok és a munkaközvetítő irodák szolgáltatásaival, valamint magával a kapcsolati tőkénk nyújtotta előnyeivel és lehetőségeivel.
A tanfolyam végére elsajátítjuk, hogyan használunk minél több álláskeresési csatornát, mit tegyünk azért, hogy felfigyeljenek ránk a munkaerőpiacon. Egyáltalán hogyan legyünk tudatos álláskeresők, hogy megtaláljuk azt a munkát magunknak, ahol a képességeink, az igényeink szerint érvényesülhetünk.